Mogsy-blog

"Sikta mot den ljusaste stjärnan och tag resten med dig på vägen!"

06 september 2006

Sådärja!

Då har man fixat sig en egen blog då! Det var ju inte så svårt. Det svåra blir nog att hålla den uppdaterad och lika fin som mina vänners... Dessutom måste jag ju lära mig hur detta funkar. Det var inga problem att skapa den, men att lära sig funktionerna kanske tar lite tid. Jag tror inte det gör nåt, det kanske bara blir jag som läser den så vad spelar det då för roll =)

Jag vill även passa på att dela med mig av mitt 100-dagars jubileum! Jag har idag varit rökfri i exakt 100 dagar och det förtjänar lite firande. Tror att jag försökt sluta röka ett 20-tal gånger under åren, men den här gången vet jag att det är på riktigt, jag kommer aldrig att röka igen! För er som funderar på att sluta röka så kan jag varmt rekommendera boken "Äntligen icke-rökare" av Allen Carr. Jag läste den och det gjorde det lätt att sluta. Inte ett nikotinplåster, inte ett nikotintuggummi, inte en godispåse i sikte som substitut! Och inte ett enda abstinensbesvär! Visst kan jag känna ett sug efter en cigg ibland, men det påminner mig endast om hur j-a enkelt det var att sluta =)
Jag är fri!!!!

2 Comments:

At 8:03 em, Blogger Klanis said...

Du är så duktig! Och det är ju bara bra att du inte puffar rök i Montys skottlinje på k-club *s*

 
At 8:45 fm, Anonymous Anonym said...

Grattis till !00 dagars jubileet, jag tror att vi har börjat att ta det för garanterat och inte har uppmärksammat hur bra det egentligen går för dig med detta.
MM

 

Skicka en kommentar

<< Home