Mogsy-blog

"Sikta mot den ljusaste stjärnan och tag resten med dig på vägen!"

29 november 2006

Lycka i olika format

Började fundera över hur länge sedan det är jag slutade röka och kom till slut fram till att det just har passerat 6 månader! Sedärja vad det gick undan. Mitt livs viktigaste, bästa och självklaraste beslut. Trodde det skulle kännas som en evighet, bli jobbigt och svårt men jag slutade och har sedan inte funderat mer på det. Det kommer tillfällen när jag blir röksugen i ungefär 3 sekunder. Förut så stillades den känslan av en cigarett, nu när jag är rökfri så ersätts röksuget med en känsla av lycka och tanken: "jädrans vad glad jag är att jag inte behöver röka mer!!" Låter kanske lite hjärntvättat, och det må väl vara hänt, men jag är i alla fall rökfri!

Har dessutom, till min STORA lycka, hittat Coverdale-Page skivan så nu kan jag lyssna, sjunga och njuta av underbar rock med starka, taktfasta refränger och sjungande steelguitars!!!
Lyckan är gjord!!!

Har dessutom lärt mig att knyta knopar idag så nu kan jag knyta fast nästan vad som helst, bra va!?!?!? =)

4 Comments:

At 9:56 fm, Anonymous Anonym said...

Grattis till 6 månader! Vad du är duktig!! :-D

 
At 3:15 em, Anonymous Anonym said...

Tack =)

 
At 6:26 em, Anonymous Anonym said...

nu kan du knyta fast klagande grannar...tänkte på om du nu blir alltför exalterad och sjunger med alldeles för högt... :P

 
At 7:26 em, Anonymous Anonym said...

Precis =)

 

Skicka en kommentar

<< Home