Mogsy-blog

"Sikta mot den ljusaste stjärnan och tag resten med dig på vägen!"

06 mars 2007

Bettskena

Jag vet inte hur jag ska tackla detta faktum:
jag var hos tandläkaren idag och blev tilldelad en bettskena! Nånstans i mitt inre så trodde jag att det var väldigt gamla människor som fick bettskenor, men det visar sig att alla människor, oavsett ålder, kan ha behov av det. (tänk vad lite man vet) Målet med bettskenan är att jag ska bli kvitt en vidrig tandvärk jag haft i flera månader, kunna sova bättre samt slippa huvudvärken som kommer och går. Jag ska nog lita på min tandläkare och använda den.

Har just kommit hem från min vän A där vi ätit en supergod middag: fiskgryta och så choklad-kladd-kaka med bär och vaniljsås till efterrätt, mmmm.... Resten av denna kväll kommer att ägnas åt att fundera över mognadsgrader på människor, vilken ålder på ens partner som faktiskt är lämpligt eller så kommer jag helt enkelt att somna i soffan, jag vet inte!?