Mogsy-blog

"Sikta mot den ljusaste stjärnan och tag resten med dig på vägen!"

29 september 2007

My little cottage by the sea

Solen sken med stooora strålar från klarblå himmel och löven på träden är gula, orange och röda. Det är OTROLIGT vackert ute!!!

Smolket i just den bägaren är ju att löven faller av.... ner i hängrännorna på min lilla stuga, in på verandagolvet och även på HELA gräsmattan.... Så idag har jag spenderat några timmar med sopborste och kratta. Hängrännorna är rena och vattnet kan numer rinna fritt. Verandagolvet är sopat och grejerna är sorterade. Lövräfsningen är påbörjad, kände att det inte var så stor idé att vara alltför noga innan alla löv fallit av.

Idéer om hur jag ska gå till väga börjar ta form. Det blir nog måla till sommaren. Dessutom måste jag byta plankan som den ena hängrännan är monterad på, den verkar kass och jag får vara glad om den sitter kvar efter snön börjat kasa av.... Den som lever får se!

Det finaste i kråksången var att nu när löven fallit så har jag mer havsutsikt och havet GLITTRADE idag!!! Underbart! Ser fram emot fortsatta äventyr vid min lilla stuga!