Mogsy-blog

"Sikta mot den ljusaste stjärnan och tag resten med dig på vägen!"

13 november 2006

Män och förståsigpåare


Ibland märks det att det faktiskt är 100 mil till Stockholm...
Och jag leeeeer inombords!!!!

Jag hade inte en tanke på att se fotbollsgalan ikväll, så det gjorde jag inte heller, jag såg CSI. I en reklampaus kopplade jag dock om och såg när guldbollen skulle delas ut. Kandidaterna till guldbollen var självklart skitbra allesammans, men min egen favorit vann den: Fredrik Ljungberg. Jag tycker han är bra, han sliter och kämpar och är en jäkel på att filma till sig viktiga fasta situationer. När jag såg att det var han som vann så mööös jag!!! Jag drog mig till minnes en diskussion i fikarummet för några veckor sedan, ja, det var innan Sverige-Spanien (eller Island) matchen förresten....

Där diskuterade vi (jag och en man i nära-pensions-åldern-med-position-inom-b.l.a-fotbollsvärlden samt några MYCKET manliga andra kollegor). Jag ställde frågan "hur tror ni det går ikväll? Tror ni att bla Ljungbergs frånvaro påverkar mycket eller blir alla tvungna att ta fram det där lilla extra för att det ska gå vägen?" Då sa den äldre mannen: "Ääähhh... Ljungberg, han har minsann inte gjort något viktigt för landslaget NÅGONSIN!!" Jag höjde naturligtvis förvånat på ögonbrynen och frågade om vi menade samma Ljungberg.... Men han vidhöll sin åsikt och jag, ja, jag höll inte med och tänkte att well well.... position inom förbundet.... ja, han kanske inte vet så mycket om just landslagsfotboll...

En annan MANLIG man tittade då på mig med ett uttryck i ögonen som sa ungefär: "MEN DU, bruuuuuden.... va fan vet du om fotboll??????!!!???" Och han sa ungefär: "DU.... han (mannen jag berättade om innan) har position inom förbund och VET en hel del om fotboll..." och så log han. Jag kände mig totalt idiotförklarad, men sa käckt: "Ni kan tycka vad ni vill, men ni kan inte ta ifrån mig min åsikt!" (Detta som svar på den MANLIGAS tidigare uttalande: "ni kan håna min matlåda men ni kan inte ta ifrån mig mitt självförtroende" eller nåt sånt....) Och sen log jag.

Tro mig: idag ler jag också!!! =) För den äldre herrn jag berättat om hade ikväll betydande placering vid ett utav långborden i Globen när KILLEN SOM INTE GJORT NÅGOT VIKTIGT OCH RÄTT FÖR SVENSK FOTBOLL NÅGONSIN vann årets guldboll!!!!!

Ha ha ha ha ha ha.... jag ska skratta HEEEEELA dagen imorrn!!!!

I am a mean mother-fucker!!!! =)