Mogsy-blog

"Sikta mot den ljusaste stjärnan och tag resten med dig på vägen!"

05 december 2006

Everything changes

Tänk hur annorlunda saker kan bli!
Denna dag började inget vidare.... Den fortsatte med att jag fick gå i det kalla regnet (ja, det regnade idag med) ytterligare en gång.... Huvudet lite fullt av morgondagen (ska ha konferens och tala på denna).... Pratade med en IDIOT som fick mig på ännu uslare humör.... Tjaaa, en dag som inte riktigt faller mig i smaken.

Men DÅ!!!!!

Gick till Brottsofferjouren efter jobbet. Det skulle vara jul-avslutning för alla idellt arbetande vittnesstöden samt styrelsen. BOJ bjöd på middag på fin restaurang vilket var jättegott, men inte det minsta "juligt" vilket inte gjorde så mycket. Efter middagen skulle vi tas med på en "överraskning". Och en överraskning blev det!!!

Till min otroliga lycka så bilades vi ut till en handelsträdgård utanför stan. Där fick vi göra våra egna jul-grupps-uppsättningar för en bestämd peng. Ville vi göra dyrare så fick vi betala själva. Och jag planterade och planterade och planterade... och ja, det blev dyrt, men JÄÄÄÄÄÄLAR vad kul det var!!!! De låste om oss när vi kommit, vi fick en guidad tur i växthusen, en lektion i hur man gör, sen fick vi OHEJDAT gå runt bland krukor, växter och pynt och förse oss för att sen göra fina uppsättningar!!!! GISSA om det kliade i fingrarna.... och sved i plånkan!!

Jag log och log och log och log.... och jag ler nu med och kommer göra det ända tills jag somnar!!!
Sketans bra dag det blev till slut!

1 Comments:

At 1:46 em, Anonymous Anonym said...

Det var den bästa julpresent jag hört talas om!!! Gud vad mysigt!

 

Skicka en kommentar

<< Home