Mogsy-blog

"Sikta mot den ljusaste stjärnan och tag resten med dig på vägen!"

12 januari 2007

Kocka

Det är fantastiskt synd om mig idag! Ont i halsen, huvudet, feber, snorig, you name it!
En enorm bedrift hur mycket snor ett huvud kan producera på en dag!!!! Synd att man inte har nån användning för det....

Trots min för dagen usla hälsa var jag tvungen att göra potatisgratäng (längtade efter det) och göra nåt av steken jag köpte häromdagen. Testade även rödvinssås till. Så från vedervärdigt snorig stackare var jag tvungen att förvandla mig till mästerkock.... Tur att det finns recept på internet säger jag bara. Och jag antar att det var gott. Åtminstone smakade det gott (mycket vitlök) men man vet ju inte, smaklökarna kanske var satta ur spel...

Gissar att det inte blir nån premiärtur till Haparanda-IKEA imorrn.... =(
Jag som verkligen sett fram emot det... tur att det ligger kvar ett tag till!

Sen undrar jag vad som driver en del till att vara otrevliga? Är det av tanklöshet eller är det en glimt av en väl invand personlighet?