Mogsy-blog

"Sikta mot den ljusaste stjärnan och tag resten med dig på vägen!"

10 mars 2007

Bildrömmen

Jahapp, då har man fixat med finanserna och parkeringsplatsen, nu saknas det bara ett åkdon! Var med min goda vän B och kollade på några idag på eftermiddagen. Det är ju som vanligt, ganska ok, men sen så är det ett stenskott, en buckla, en som luktar illa inuti... tjaaa... inte helt ok med andra ord. Jag vet, man kan inte ha för höga krav om man inte ska skaffa sig ett sprillans åkdon, men ändå....
Tänkte visa vad jag EGENTLIGEN vill ha =)




Denna fantastiska bil (dock inte den på bilden) fick jag möjligheten att besöka idag =) Det är en Dodge Caliber, en variant av en "mini-SUV" kan man säga. Den var galet häftig att se på, skitskön att sitta i, jättefrän instrumentering, för att inte tala om kylfacket för läskburkarna =) Snacka om coolfaktor hög!!! =)
Och jag skojar inte när jag säger att priset ligger på ca 160 000:- för en NY, årsmodell 2007.
Men men... jag åker väl runt i en begagnad, nedlusad, sönderkörd, wunderbaumdoftande, icke-servad, skitig, stenskotts-skadad, bucklig, gammal bil jag..... tänk inte på mig!!! =(
Men SEN!!!! DÅ!!!! =)

4 Comments:

At 8:25 em, Blogger Fia said...

Hejsan, tänkte bara droppa förbi och hälsa och säga grattis igen till ditt jobb och glöm nu inte att bjuda oss på vänortsvägen på två veckors solsemester i Bora bora. =)

 
At 9:47 em, Anonymous Anonym said...

Åh, det var en fin bil. Min blivande sambo ska köpa bil eftersom hans gamla har fått körförbud. Kanske ska tipsa om en sån? ;-)

 
At 10:10 em, Anonymous Anonym said...

Hej Fia

Nädå, först ska jag bara bli miljonär, sen ska ni få åka med till Bora bora, jag lovar!!! =)

 
At 10:11 em, Anonymous Anonym said...

K
Jag tycker att det är en ytterst lämplig bil, får gott och väl plats med golfattiraljer =)
Ser dessutom fram emot att lära känna din sambo, är han lika bra på golf som du så blir det en kul sommar =)

 

Skicka en kommentar

<< Home