Mogsy-blog

"Sikta mot den ljusaste stjärnan och tag resten med dig på vägen!"

08 juni 2007

Money, money, money....

Kort fråga bara......

Säg att jag får lön den 25 maj. I den lönen så ingår lön och reseersättning. Om jag den 25 maj endast får min lön och INTE min reseersättning så är det ju nåt som inte stämmer. Om jag den 4 juni påpekar detta för den som fixar lönen, och den 7:e och den 8:e diskuterar fram och tillbaka med den lokala och centrala lönefixaren, och de säger att "jovisst kan du få ett förskott på reseersättningen!" och den ersättningen kommer typ den 12:e. Har jag då fått FÖRSKOTT eller EFTERSKOTT på den reseersättning någon annan (läs lönefixarna) tappat bort och som skulle vara utbetald till mig den 25 maj!?!?!?!?

Bara en kort fråga.......

(och nej, vi är inte överens...)

1 Comments:

At 6:32 em, Blogger Minellie said...

Min mycket kvalificerade gissning är du har råkat ut för en mycket förvirrad lönefixare, hur central denna nu må vara...
I samma anda skulle jag gissa att du fått ett förskott på reseersättningen och att pengarna för maj i lönefixarens hjärna redan är utbetalade korrekt....

Behöver nog divideras och debatteras ett par vändor till.. anställ gärna en extra pedagogisk tolk för dessa samtal, eller gör en fin powerpoint-presentation med tydliga pilar och maila till lönefixaren, så blir det nog bra i slutändan =) Lycka till!!

 

Skicka en kommentar

<< Home