Mogsy-blog

"Sikta mot den ljusaste stjärnan och tag resten med dig på vägen!"

15 december 2006

Gott och blandat


När jag väl börjat packa så inser jag att det är liiiiite mer att packa än jag trott. Framförallt: vars kommer alla papper ifrån??? Och vart ska dom?? Slängas, tuggas eller till eftervärlden? Det var ungefär det som snurrade i mitt huvud under denna arbetsdag. Dessutom fick jag en avtackningspresent av styrelsen jag suttit med i (och valt att gå ur nu), dom hade köpt säkert 2 kg smågodis!! Å gott var det också..... där rök den "duktiga veckan" jag påbörjat. Men min själ behöver nog godis nu så jag ska njuta av det tills jag tröttnat på det.

Det känns som det är mycket avslut och nystarter just nu. Så mycket så jag inte tror jag har koll på alla.

Fick idag höra att "skräck-tanten" som förpestat mitt liv under de tre år jag arbetat här även passar på att sprida skräck bland fler personer i huset när hon inte hackar på mig... Känns sorgligt att hon är så liten och mår så dåligt, men jag förlåter henne!
Sen kan jag tycka att cheferna är liiiiite för lama när det kommer till konflikthantering, men vad har jag att säga till om? Jag är ju inte anställd där....

Nu är klockan över 00.00 och det är en ny dag. En ny fredag. En typiskt bra fredag. En fredag som säger att jag varit rökfri i 200 dagar. Så det så!

Pratade med en mycket god vän från södra Sverige igår. Hon sa: "vet du att 2007 är året där allt kommer att bli skitbra, det kommer att bli det bästa året hittills!" Och jag tror hon har rätt, jag känner att hon har rätt, 2007 kommer att bli mitt bästa levnadsår ever!!!!