Mogsy-blog

"Sikta mot den ljusaste stjärnan och tag resten med dig på vägen!"

20 december 2006

Livets berg-å-dal-bana

Life goes up and down. Å ena sidan så kändes det himla skönt och roligt att bjuda sin avdelning på ett sista fika innan jag slutar. Å andra sidan så kändes det verkligen sorgligt och ledsamt att de firar en julfest ikväll som de inte bjudit in mig på. Å ena sidan så fick tanterna sista ordet. Å andra sidan så har jag numer lärt mig att förlåta dem, vilket jag faktiskt också gjort.

Imorrn är det den absolut sista arbetsdagen och jag ska packa ned de sista sakerna i kartonger och tugga de sista dokumenten. För ett par veckor sedan påbörjade jag detta med ett sting av sorg i hjärtat, nu känns det bara skönt att komma därifrån. De jag kommer att sakna ser jag till att hålla kontakten med så kan jag lämna resten därhän.

Jag är nöjd med min insats och nya dörrar har öppnats för mig! Jag känner mig glad och trygg! Det tackar jag för!