Mogsy-blog

"Sikta mot den ljusaste stjärnan och tag resten med dig på vägen!"

28 oktober 2007

Veckans affärer

Det var länge sedan jag satt här å uppdaterade! Jag har haft minst sagt hektiskt på jobbet. Det har varit långa dagar och kvällar, å många dagar och kvällar, men jädrans va kul det är!!! Det jag uppskattade mest var en föreläsning om motivation och inspiration som Tina Thörner höll för oss i Kulturens Hus. Det var så grymt bra så att jag, som Tina sa efteråt, "kom i kontakt med mina känslor." Jag var så lycklig så jag grät, och jag kunde inte stoppa tårarna.... kändes lite konstigt och inte helt bekvämt att gråta framför en av världens bästa kartläsare och inspiratör.

Sen har jag haft lyckan att ha fått hjälp av en mycket bra person. Han hjälpte mig med stugan, tätade verandataket och satte igen "fågelholken" som han kallade min boda..... hmmpfff..... lite förnärmad blev jag tror jag..... eller inte =) När jag sen som tack skulle laga lunch så hittade han flera andra små saker hemma hos mig som ABSOLUT måste fixas..... Själv är jag inte så brydd, har det varit så ett och ett halvt år så kan det vara ett tag till, men nejdå.... nu är det fixat! Å naturligtvis är jag glad över det eftersom det inte alls var tänkt att det skulle fixas nu!!!

I fredags var det after work med Luleå segelsällskaps damer på Olivers. Förutom min lilla ovilja att egentligen vara på Olivers så var det mycket gott och mycket trevligt. Kvällen slutade med en öl på Bishops och bussen hem vid 21-tiden, mer pallade inte min kropp den här gången.

Igår var det middag med syskonen Nordin. Potatisgratäng, nötkött, mögelostsås och ett glas rött, mycket gott! Sen blev det kortspel halva natten och trots att mitt lag inte vann så var det mycket roligt!!!

Idag tar jag det väldigt lugnt eftersom jag inte var ledig förra helgen. Kurerar en rosslig hals, myser i soffan, dricker Yogi-te, njuter av mitt sällskap, väntar på världskuppen i längdskidor som börjar om nån timme eller så, planerar att lägga mig i badkaret lite senare..... äta lite god mat, tända lite ljus och njuta av dagen!!!

Känns grymt bra just nu trots att dietisten INTE sa det jag ville höra..... tur att hon var trevlig!

Allt väl, mår väl, far väl!