Mogsy-blog

"Sikta mot den ljusaste stjärnan och tag resten med dig på vägen!"

22 oktober 2006

Borta....!!!

Nu är den borta!! Jag har förlorat min oskuld.

Och som jag gjorde det!!!! I Aula Aurora. Tillsammans med Luleå Orkesterförening med solist Hans Leygraf (86 år gammal) och dirigent Fredrik Burstedt. Jag har varit på min allra första, riktiga klassiska konsert!!!

Vi fick höra Kraus "Overtyr Olympie", Mozarts "Pianokonsert nr 20" och "Pragsymfonin". Jag har aldrig varit ett fan av klassisk musik, jag kan lyssna litegrann ibland... men nu vet jag att man ska göra det live! Om du har sett filmen "Pretty woman" och kommer ihåg scenen där Julia Roberts är på sin allra första opera, SÅ var det för mig med.... jag blev rörd till tårar.

Den här dagen ska jag alltid komma ihåg (eller försöka iallafall) :
- jag vaknade med ett leende på läpparna och "En sån karl" i öronen
- jag hade ett leende på läpparna hela dagen
- jag fick uppleva fantastisk musik på kvällen, med både ett leende och med tårar i ögonen

Tack A som "lurade" med mig!!! Det var inte sista gången.