Mogsy-blog

"Sikta mot den ljusaste stjärnan och tag resten med dig på vägen!"

11 oktober 2006

Äntligen

Jag måste ju säga att det känns ganska skönt att få såna där saker gjorda som man inte fått gjorda på ett tag, oftast för att de gnagt på ens samvete och för att man inte vill/kan/vågar ta tag i dem. Idag fick jag en sån sak gjord, och jösses vad skönt det är!!! När jag väl tar tag i det så tänker jag "jamen, varför har jag väntat så länge med det här då?" och den där osäkerhetskänslan är som bortblåst.... det är ju så lätt att glömma obehagen när man besegrat dem.

Det höll också på att bli hyggligt obehagligt mellan Sverige och Island de sista 5 minutrarna. Och som någon sa: "Shabaan hade en ängel sittande på målribban!" kan inte mer än att hålla med...

Idag kom, äntligen, den efterlängtade solen!!! När jag cyklade till jobbet höll jag på att förfrysa fingrarna, glömde vantarna, men solen sken vackert och det var inte en krusning på vattnet i fjärden, löven var gula och mitt humör blev på topp.... det var så vackert, det är vid såna här tillfällen jag förstår varför jag tycker så mycket om att bo här.... det är ju så vackert!