Mogsy-blog

"Sikta mot den ljusaste stjärnan och tag resten med dig på vägen!"

10 oktober 2006

Livets plus och minus

Livet består av ständiga plus och minus. Dagens plus var att jag och L börjar förstå oss på navigationens hemligheter. Dessutom får L plus för att hon hade fixat middag till mig... Jag trodde bara att vi skulle lösa uppgifterna!! Sen måste jag ge Luleå hockey ett plus för att dom spöade Djurgårn.... YES!!!!

Dagens största minus läste jag i en artikel nu ikväll: Världs-snookerns affischnamn och omslagspojke, Paul Hunter, har gått bort i cancer.... En stor sorg för oss som gillar att se honom spela, men framförallt för hans familj och anhöriga. Ett gäng minus åker åxå till Råsundas s k "säkerhetspersonal".... sitta å titta på matchen och inte på läktarna!?!?! Man får ju skämmas...

Man kan ju inte bara ge bort massa plus och minus utan att betygsätta sig själv så jag får väl rannsaka mig själv åxå:
Jag får ett minus för att jag tar åt mig så mycket.... leave it!!!!!!!
Jag får ett plus för att jag vill väl, både för mig själv och för andra.

Lämnar den här dagen med ett visdomsord:

"Den som tar emot en väns hälsning, den som delar en väns bostad, den som njuter av ett samtal med en vän, han är lyckligast på jorden!" (Hitopadesha)