Mogsy-blog

"Sikta mot den ljusaste stjärnan och tag resten med dig på vägen!"

13 oktober 2006

Fredag den 13:e

Tjaaa... egentligen så skiljer den här dagen inte sig åt från andra dagar, inte har jag haft nå mer otur i alla fall. Än så länge. Däremot så känner jag mig så otroligt ledsen av olika anledningar. En är att jag har en vän, 100 mil härifrån, som mår dåligt just nu. Och här sitter jag och kan inte vara det stöd jag skulle vilja vara.... det gör mig otroligt ledsen....

Sen har jag en annan vän som, tyvärr, inte är den goda medmänniska som jag först trodde. Vi har olika åsikter, vilket är HELT ok att ha, men när de skiljer sig åt på punkten "medmänskligt tänkande" då gör det mig ledsen och desillusionerad....

Sen fick jag höra om en bekant till en bekant, som jag inte känner, som har en anhörig som råkat illa ut, minst sagt.... Jag är otroligt ledsen för dennes skull också....

Mina egna bekymmer ter sig minimala i skuggan av ovanstående, men känns dock inte mindre för det... Jag hoppas bara att människorna ovan kan finna frid och glädje trots sina tillstånd, olyckor och brist på insikter....

En svart dag. Nu kan det bara bli bättre!