Mogsy-blog

"Sikta mot den ljusaste stjärnan och tag resten med dig på vägen!"

23 oktober 2006

"Cykla vidare"

Sådär ja!

Nu vet jag. Inget jobb efter nyår. Det blev som jag befarade. Trodde jag skulle drabbas av panik och ångest över en begynnande arbetslöshet, men jag känner mig helt lugn. Totalt lugn och tom inombords. Det ligger ingen sorg i det här, bara nya möjligheter. Det är självklart inte en optimal situation, men nu kan jag bara ta nya, friska, fräscha tag och närma mig nya mål i yrkeslivet.

Det känns tomt
och det känns bra

Jag ringde min mamma för att berätta och självklart blev hon bekymrad, men hon hade en så bra kommentar:

"Det är bara att cykla vidare!"
....och det är därför jag tycker så mycket om henne, det är ju bara att cykla vidare!!!

3 Comments:

At 6:39 em, Anonymous Anonym said...

Trist att du blir utan jobb! Men det bästa med detta är ju att du nu kommer att "cykla förbi" ett mycket bättre och roligare jobb!! :D
Kram på dig tjejen!

 
At 9:31 fm, Blogger Klanis said...

Tråkigt!
vi kanske blir två, om mitt jobb fortsätter att utvecklas på samma sätt som hittills. Det börjar bli lite för mycket stress igen.

 
At 2:29 em, Blogger jos said...

Det finns ett lite mer fungerande samordnarjobb här nere som troligen blir ledigt inom en någorlunda rimlig framtid. I have plans!

Vilken skräpkommun du har!

/syster

 

Skicka en kommentar

<< Home