Mogsy-blog

"Sikta mot den ljusaste stjärnan och tag resten med dig på vägen!"

04 september 2007

Ont

Kul att se att ni är hyggligt överens om hur jag ska klippa mig!!! Nu vill det bara till att jag kommer till skott och jag ska inte avslöja vilken min egen favvo-frisyr är =)

Idag har jag suttit på konferens hela dagen. Det var med jobbet och det var mycket trevligt om än möjligen något intensivt!
Åkte ner till Sthlm redan igår och umgicks med goda vänner, vilket alltid är lika roligt! Checkade in på "hotell Mamma" där sängen var bäddad och klar.... lyxigt!

När jag skulle åka till flyget igår råkade jag ut för ÅRETS snackigaste taxichaffis!!! Jag hann inte mer än spänna på mig bältet så satte han igång och berätta om sin mamma, sin nya schäfer, sitt ex och hennes nya jobb och utbildning och hur stressigt hans liv var. Eftersom jag är sjuk så kände jag mig inte alltför road och svarade pliktskyldigast, amazing....

På flyget blev jag varse om att man inte ska flyga när man är förkyld.... Ok, det var lite lock för öronen och så, men INGET och jag menar INGET gjorde så ont som när det högg till typ under ögonbrynen, som en jävla kniv!!!! Jag började nästan tokgråta, men som tur så släppte det på en gång.... Idag när jag ska åka hem (sitter i Sky-city och skriver detta) så har jag laddat med mer bisolvon, mer nässpray och massor av tuggummi!!! No more pain, som Mary J Blige skulle ha sagt (tror dock inte hon syftade på bihålorna....)

Over and out från Arlanda, obs! Jag vet var flytvästen finns ombord på planet!

4 Comments:

At 9:40 em, Blogger Minellie said...

Aouch!!!! Sist jag flög med förkylning höll jag på o spräcka trummhinnorna.. Hade lock för öronen som höll sig kvar i tre veckor!! (Inte att rekommendera alltså)
Bihålorna kan göra /¤"#&/%"#! ont, men det brukar gå att lösa med nässpray och snytpapper!!

Hoppas att du överlevde landningen (den brukar vara värst och *ha-ha* där flest olyckor inträffar (ja, jag är övertrött och har asdålig humor))!!

 
At 11:42 em, Blogger Fia said...

*tycka synd om monika*

 
At 4:16 em, Blogger husnummer30 said...

Japp! Smärtan ovanför näsan...underbar!?! Vet precis hur det känns. Turligen nog hade jag med mig K när det hände mig så jag klarade mig utan tårar genom att trycka sönder Ks hand. Kan kanske skicka över honom till dig! :-)

 
At 6:45 em, Anonymous Anonym said...

Jamen snälla Jullan, kan du inte göra det =) Han kanske till å med kan tänka sig att sjunga tulle-lille för mig då?!?!
=)

 

Skicka en kommentar

<< Home