Mogsy-blog

"Sikta mot den ljusaste stjärnan och tag resten med dig på vägen!"

10 september 2006

Njutbart

Vilken dag!!!
Vaknade till en halvsolig dag, inte alls som igår, men med en behaglig temperatur. Efter en "brunch" bar det av ned till båten "Donna", Ingrids Maxi 68. Med grillmaten nedpackad kastade vi loss och lät vindarna ta oss ut på stadsfjärden. Vid det här laget så hade solen gjort ett välkommet genombrott och det var inte synd om oss över huvud taget =)
Vi seglade runt Gråsjälören och la till slut till vid Stensborg där vi grillade oxfilé och inte heller nu var det ett dugg synd om oss =)
För Er (stackare) som ännu inte funnit skönheten och njutningen av segling, snabba er på så ni inte missar för mycket tid!!! Det är det bästa!!! Jag är oerhört tacksam över att jag får följa med mina vänner när de skall segla och jag hoppas att jag en dag, inte alltför långt bort, kan skaffa mig en alldeles egen "Donna" eller "Mañana" att susa runt i och bara njuta!

Det var inte helt obehagligt att lägga sig i ett bad fullt med bubblor som doftade oliv efteråt heller kan jag säga.... =)

Man kan nästan säga... att det inte är ett DUGG synd om mig idag!!! =)